Salaminga Bye Bye!! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Annegien en Sanne - WaarBenJij.nu Salaminga Bye Bye!! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Annegien en Sanne - WaarBenJij.nu

Salaminga Bye Bye!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Annegien en Sanne

08 Augustus 2009 | Ghana, Bolgatanga

Blanke Dag Dag!!

(Salaminga Bye Bye!) Dat is wat we iedere dag horen van alle kinderen die we op straat passeren. Nu is het dan echt zo. Deze week hebben we afscheid genomen op de kliniek. Ze wilde allemaal of in onze tas kruipen en mee naar 'Holland', of met ons trouwen.
Ook hebben we een afscheids-etentje voor onze familie en Meet-afrika-staff georganiseerd. Op de menu-kaart stond ons favourite avond-maal: Yam (zoete aardappel) met een saus van tomaten(pure) met fanta. Dit hebben we zeker een paar keer in de week gegeten. Het was een echte traktatie!

Tijdens onze laatste weken hebben weer genoten van een aantal outreaches. Zwangeren controles doen, uitleg geven, bloeddrukken meten enz. Verder is het rustig geweest wat betreft bevallingen en andere bezigheden. Het was geweldig leuk en leerzaam om in de 'Zorko Clinic' te werken. Deze week hebben we afscheid genomen door te trakteren op beschuit met muisjes. Of ze het lekker vonden viel niet aan hun gezichten af te lezen maar het gaat om het idee.

Vanochtend hebben we afscheid genomen van onze familie. Afrikanen zeggen van zichzelf dat ze 'strong eyes' hebben en dus nooit huilen. Vanochtend kwamen er toch een paar traantjes los. Het was een ontroerend moment.

Vandaag begint onze reis terug naar Accra om vanaf daar terug te vliegen naar Brussel. (onze vlucht is 24 uur vervroegd dus we komen 17 augustus om 19:45 aan in Brussel).
Onderweg willen we Kintampo en Bui National Park passeren om te genieten van de Afrikaanse natuur en zijn dieren.

Tot snel en bedankt voor alle leuke berichtjes!

Liefs Annegien en Sanne

• 09 Augustus 2009 - 09:43

Marit:

Hee Annegien!

Het is alweer voorbij. Wat is dat snel gegaan zeg.

Maar nu op reis, dus maak er nog wat van!
    Kintampo is mooi! Baobeng Fiema Monkey Sanctuary is daar vlakbij en ook de moeite waard. Verder Cape Coast en Elmina met de slavenforten, Kakum met touwbruggen, Kokrobite bij Accra een relaxed strandje.

Geniet er nog even van!

X Marit

• 09 Augustus 2009 - 19:18

Freke:

Geniet van jullie welverdiende vakantie! Kan niet wachten je weer te zien...

• 10 Augustus 2009 - 11:43

Rene:

He San,

op de valreep nu je er nog even bent, ik heb jullie foto's gekeken en mezelf een beetje bijgelezen over jullie avonturen, maar hoor de rest liever van je live, zoals je weet ;) geniet nog van alles wat je nog gaat zien en zorg dat jullie veilig thuis komen en ik zie je graag snel in Eindhoven!

Groet,

Rene

• 28 November 2009 - 17:08

Marieke:

Hoi Sanne,

We kennen elkaar niet, maar ik vind het wel ontzettend leuk om een berichtje bij je achter te laten. Bij deze dus! Met wat surfen ben ik op je site terecht gekomen. Wat ontzettend leuk (en herkenbaar!) om je verhalen over Ghana te lezen! Zelf ben ik er inmiddels 2x geweest en een derde reis staat alweer op de planning voor maart 2010. Na mijn eerste reis zat ik vol inspiratie om een kinderdroom waar te maken: ik heb een (jeugd)boek geschreven over Ghana. Het heet ‘Obruni, obruni’ en is in eigen beheer uitgegeven. De hele opbrengst gaat naar de stichting Mariette’s Child Care (www.mchildcare.nl) die zich inzet voor weeskinderen in Sunyani (Ghana). Het boek kost een tientje. Mocht je het leuk vinden om het boek te lezen (zeker heeeeel herkenbaar voor je!), dan kijk maar eens op www.mariekedijkers.com

Groetjes,

Marieke Dijkers