Op doorreis - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annegien en Sanne - WaarBenJij.nu Op doorreis - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Annegien en Sanne - WaarBenJij.nu

Op doorreis

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Annegien en Sanne

25 Juni 2009 | Ghana, Tamale

zaare!! (welkom)

Tamale, aangekomen in het noorden van Ghana! Na een busrit van 14 uur zijn we daar inmiddels. De busrit was erg mooi. We hebben een transitie doorgemaakt van een grote druke stad, naar veeeeeel groen, naar hobbelige wegen met erg veel gaten erin. We zagen dorpjes grenzend aan de wegen, steden waar we doorheen reden (waaronder kumasi, groene planten die we nooit eerder hadden gezien. De wegen veranderden van asfalt naar aarde-rood. De kleuren werden Afrikaans. Wij zijn in Afrika!!
Aangekomen in Tamale konden we nog niet de bus uitstappen omdat er jongens voor uitgang stonden die riepen: 'Taxi? Taxi? Taxi?'. Maar gelukkig stond Hajaar van Ontmoet Afrika er ook. We werden vriendelijk begroet en opnieuw gastvrij ontvangen in haar huis.
Een groot huis voor een grote familie van ongeveer 40 leden + 33 schapen/geiten. Er is een fruitdroog fabriek waar we trots door een van de jongens een rondleiding kregen. En er is een grote tuin waar Kaka, het hoofd van de familie, haar planten, kruiden en bloemen teelt.
Kaka is een traditionele genezer, het is haar taak deze kennis door te geven aan haar kleinkinderen. Ieder kleinkind krijgt een plant toegewezen waar ze alles van moeten leren. De jongen die de rondleiding gaf beheerde de plant die geneeskrachtig werkt tegen prematuren baby's! Ook was er een plant voor huilbaby's.
Morgen vertrekken we naar Bolgatanga, daar zal de luxe van internet op iedere hoek van de straat er niet meer zijn.
We plaatsen wel alvast een aantal foto's van Accra en onze busrit.

Tot de volgende keer,

Liefs Annegien en Sanne
(hier> Anihie en Sana)

• 25 Juni 2009 - 18:45

Jenneke:

Wow, dat begint al echt Afrikaans te klinken :-) Leuk om wat van jullie te horen! Ik ben al benieuwd naar de verhalen over bevallingen straks!

• 25 Juni 2009 - 19:56

Alma Pereboom:

Hee Sanne en Annegien!

Wat leuk om jullie hier weer te ontmoeten. Binnenkort arriveren jullie dus in Bolga - hoop jullie hier te zien (want volgens mij reizen jullie nog verder door?). Bolga is ontzettend leuk en gezellig en het Meet Africateam ontzettend lief en behulpzaam.

Tot gauw!

Alma.

• 25 Juni 2009 - 20:28

Anne Pennings:

hee!
    superrr.. laat die bevallingen maar regenen toch?
    Liefs
    Anne en Suzanne

• 25 Juni 2009 - 20:40

Evelien:

Klinkt als een goed begin!

Enjoy!!!

• 27 Juni 2009 - 10:22

Marit:

Hee Annegien!

Leuk om te lezen dat jij nu gewoon bent waar ik 2 jaar geleden was. Heel herkenbaar allemaal.
    Als het goed is loopt er een achterkleinkind van Kaka rond van bijna 2 jaar oud, daar ben ik op kraamvisite geweest!
    Succes in Zorko. Ik ben benieuwd hoe je gastfamilie en de TZ bevalt en je werkplaats natuurlijk. Hopelijk veel bevallingen!
    En geniet van het land en de mensen! Voor je het weet is het voorbij.
    Oja mijn vriendin Emmy zat vlakbij Zorko, in Gowrie. Doe ze de groeten daar!

Marit

• 28 Juni 2009 - 20:06

Harrie En Toos:

Het grote avontuur begonnen! Je zult toch wel even moeten wennen.
    Vandaag Sare op bezoek gehad met heel veel verhalen. Hoop dat jullie daar een heel mooie tijd hebben. Geniet ervan!

• 28 Juni 2009 - 20:14

Niki:

Ha Anihie en Sana!! :)
    wat mooi die foto's! leuk om het zo toch vanuit hier een beetje mee te kunnen 'voelen'.
    Heel veel plezier, ik verheug me nu al op het volgende verhaal!

• 29 Juni 2009 - 10:00

Freke:

Hoi Anihie en Sana,

Wat een leuk verhaal weer en wat een gave foto's. Goed om te horen dat jullie het nu al zo goed hebben daar.
    Ik probeer je binnenkort een keer te bellen Annegien.
    Liefs

• 01 Juli 2009 - 07:59

Dominique:

Hee Meiden,

Ik heb door heel de drukte gewoon niet door gehad dat jullie al weer in Ghana zitten haha. Maar goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik heb net de verhalen gelezen en de foto's gezien, maar ik krijg er echt kriebels van haha. De foto's de verhalen, ze zijn exact het zelfde. Dan merk ook ik gelijk dat mijn 2 maanden in Ghana nog niet is weggezakt ;)

Heeel veel plezier, geniet van de mooie tijd en hou ons op de hoogte!

Groetjes!

• 08 Juli 2009 - 18:10

Karel En Corrij.:

Hallo annegien en Sanne .we hebben genoten van Jullie belevenissen in Ghana
    we hopen dathet leuk bijf metde bevalingen. heel wat anders he. Groetjes Karel en Corrij/.